Thursday, June 4, 2009

Darurat!!!!!!

Ahhaha…kalo tgk pd tajuk mst igt…darurat??ktne??mst igt isu politik kn??ahhahah

Sebenarnya darurat tu hnya berlaku dlam mimpi aku…hahahahh..cmne leh terjdny darurat mimpiku..lets me story..


Once upon the time..(xde makneny cam dlam buku cite..huhuhu)..ok2..btol2 punya..sebenarny..ia terjd begini.. dlm mimpi tu aku dlm keadaan sekarang dimana sedang bercuti sem..so disebabkn bosan aku ckp la ke my mak kesayangan bahawa aku nk keje part time..mak aku dgn gumbirany memberi keizinan kpd aku utk keje..aku pn dpt keje..seigt aku cm kedai..tp cm opis pn ade..(biase la mmpi bknny nyata suke2 je nk duk ktne kn..)pastu keje la aku…time blek keadaan dh agk gelap..cm mahgrib(kalo ikot alam nyata la)…aku tgk mak aku pny la kelam kabut..ke hulu ke hilir..aku stopkan mak aku jap..dan bertanya “mak..nape ni..?”mak aku ngn muke cuaknya ckp “darurat..darurat..”..aku pn pelik..hurrmmm..darurat sedangkan aku blek xde pape pn blaku..xde tembak2 pn..apetah lagi membaling selipe sesame sendri..aku confius terus masuk umh..dlm umh plak..gelap hanya diterangi lilin..suasana luar toksah ckp la..bunyi kecoh potpet2 antara jiran2 umah aku..owhhh..lupe nk gtaw..kejadian ni berlaku di kg aku..yakni di kuala kedah..adakah k.kedah akan darurat??atau dilanggar todak??oh…tidaakkk….ok2..berbalik pd mimpi td..ktne tah..jap2 nk bace blek..emmm..

Haaa…psl jiran aku yg sokseh2 kt luar..aku tgk luar melalui pintu..tu pn sket je..ngintai..sume golap..ade pn chaya kehidupan yg diterangi lilin..soooo candle light..huahuaua..pastu..aku tny mak aku bile die masuk..aku yg bertanya “darurat knape mak”..mak aku yg menjawab..”darurat perkauman..”aku pn ter’owhhhh…dan tetibaaaaaaaaaaaaaaaaaa…….



Aku terjaga..tgk fon de 2msg..owh..dr my kongkang ksayangan..tp mate xlarat..masih nk smbung…tp ble tigtkn pinggan and kuali yg darurat kt sinki..aku celikkn jgk mate..tp masih bergolek di katil smbil terpikir..nape aku mimpi bnd alah cmtu…sedangkan aku xde pk psl politik or pape yg berkaitan time sblom tido tu..tp nape ye….

Owh ya..sblom terlupa..time mimpi tu..yg aku ckp time aku blek keje tu..heheh..aku memlalui satu kawasan apartment..and guess sapekah yg aku terjumpa….??tetttt..mase dh tamat…aku jmp lucas a.k.a Chad Michael Murray yg berlakon dlm satu pokok bukit tu..atau dlm bahasa sanskritny one tree hill..hoohohoh..sgt gile xcaye..(eleh..dlm mimpi sape2 pn kite leh jmp kn..hahah..tp ni serius aku xcaye die leh masuk lam mmpi aku)..smp dlm mimpi tu aku snggup tgu die bwh apartment tergintai2 nk tgk die..ahahhaha..tp sbnrny mmg sblom tido ade tgk pic die pn..ahahahh..so xpelik sgt la..huhuuhu…

So..itulah darurat mimpi yg terjd kt aku..and aku ni mmg suke mimpi yg mcm2..cz kpala otak aku ni myk sgt dvd kot..sampai my kongkang selalu bile aku mangun mst tny mmpi ape kot mlm td??hampeh..(-_-")..ok lah dh abis cite mmpi..sok jmp di mmpi yg len plak..huahuah..



Mlm ni mimpi ape ek???adehhh




ni la mamat yg aku jmp dkt apartment dlm mimpi aku tu..huahuahau

gile jap..hahahah


p/s :my kongkang..owg dh uat entry psl mimpi ni..bebel sgt die suh uat entry ni..nah..utk

kamo..huahuahau..^_-


2 comments: