Wednesday, June 3, 2009

Hari yang bermakna..!

Ahahha..entry kali ni nk citer pasal hari yang bermakna iaitu hari konvokesyen Uitm yang ke 70..dimana aku selaku graduan pada hari itu turut terlibat dlam mengraduetkn diri sndiri..(ape pny bahasa ni)


So pada 29hb mei 2009..aku dengan semangatnya telah bangun pd pukul 4.30 pg..dasat x??(tp tido blek lepas tu..hehehehe)..tp pd jam berikutnya aku bangun btol2(still yg terawal bangun pd aritu..hahha) and terus siap2..aku tgk housemate aku yg bernama k.nor a.ka. aloiya bleh ag bergolek hindustan dgn selimut die..hampeh (-_-")...aku pn mengejutkn die yg ternyata bgn dlm keadaan kelam kabut sebab aku gtaw die dh kul 7..(sdangkn baru kul 6suku..ahhahahha)..and pg tu sume berjln dgn lancar kecuali aku yg masih blur same ade nk pakai tudung or x??(-_-")...akhirny aku membuat keputusan yg akan mngejutkn orang ramai dan para wartawan kepoh uitm utk memakai tudung..(huahuhau..abis la aku)..dlm pkul6.30pg abg aku kol yg die dh nk sampai kt umh aku..aku and k.nor kesayanganku(ececeh) trun tunggu dibwh smbil sempat menapau kuih dan tercari2 kt mane ade jual air(gile dahaga pg tu..hampeh)..kjap tu abg aku pn sampai dengan macho muncitny..hahahah..dan paling nyata mata my mom xberkelip2..mayb xpercaye yang anakny ni pakai tudung..hahahahha..aku pn membuat muke kembang yg sememangny dh kembang ni!!hahaha

Apabila dh smpai di perkarangan menara Uitm..bleh x bayangkan dgn makhluk yg maha ramai and bj jubah gila tebal..aku and k.nor dgn xamam langsung walaupun tapau tp xsempat jugak mkn sbb xcited sgt and kuih tu dh bg kt my mom td..adehh..xpela perjalanan mesti diteruskan..bile dh masuk line mengikut angka giliran gile lame Q kot..sampai aku rase cam nk pengsan..(-_-")..tp bile dh msuk dlm dewan terasa amat2 lega..akhirny dpt jgk duduk..yeayyy..tp azab menunggu nk abis tu pn agak menyeksakan..kesian aku tgk pro canselor tu..kejap duduk..kejap mangun..ahahhah..pape pn beh la..cume yg xbeh tgk kiri kanan suma berphoto gedix dgn fon mmasing..dan aku lak bleh terbg fon dkt my kongkang a.k.a my boyfren suh die pegang..coz igt xbleh bwk masuk..adehh..tersgt la hampeh raseny..tp nasib baik budak sebelah aku yg jgk name sue(thank sue..hihihi) bwk fon and aku pn berphoto gedix la ngn die..huahuahua..

Bile dh abisny istiadat segala dlm dewan tu..time dlm dewan aku dh risau 1 perkara..cmne nk tau kt mane my mom and my kongkang dduk ni..handfon dh le xde kt aku..hampehhh..ddidalam lautan org yg gile ramai..aku xdpt mgesan jejak mangsa yg dikehendaki..yg trjd mangsa aku athur sbb pinjam fon die nk kol my kongkang (makaceh athur..huhu)…tp mamat senget tu bleh plak xangkt..adehh..tp akhirny k.nor kesayanganku jgk yg bejaya menjumpai aku yg seperti ank kecil kehilangan ibu di shopping complex..ahahhah..bile dh jmp my mom sume die ckp my kongkang bebel2 g cari tuan puteriny..ahahhah..biarkn die..eleh yg die dlm cari2 sempat ag berphoto gedix dgn membe die..hampehh..(-_-")..bile dh jmp blek kami pn pergi menyerang makanan yg disediakn free of charge..(kami kn gile bnd free..aggagaga)..and berphoto gedix kt situ jgk sbb tempt sume penuh..belasah kt situ jela…

So kt bwh ni sebahagian photo2 gedix yg sempat aku gedixkn kt cni..ahhahah..layan jeee…




double sue yg berphoto gedix tu..ahahahha..baru knl ni..^_^



ni credit tu my kongkang sbb amik pic cni..bgus2..hihih


kegembiraan..hihi


k.nor,aku,dayah and k.mina yg terlentok..ahahhah


gila pjg entry kali ni..ha..hambek!!ahahhaha..pape pn azab diploma dh abis..tgl azab degree je masih tertanggung..jmp ag di next entry..renung2kn dan selamat beramal..;p

2 comments:

  1. citer nih pendek nih.. rasa bole panjang lagi..
    pitching lari ke laut.. bt homework lebih lagi tau.. selamat maju jaya

    ReplyDelete
  2. lari ke laut mne kot??laut k.kedah ke??o laut penang??ahhahah

    ReplyDelete